28 Σεπ 2009

Καταγγελία για το νέο υπολογισμό διοδίων της Νέας Οδού

Το σύστημα της χιλιομετροχρέωσης στα διόδια, και πώς εφαρμόζεται επιλεκτικά από τη Νέα Οδό εις βάρος των κατοίκων της Β. Αττικής.

Αντιγράφουμε από το σημερινό τύπο (οι επισημάνσεις δικές μας):

"Αυξομειώσεις στην τιμή των διοδίων στο τμήμα της ΕΟ Αθηνών-Λαμίας φέρνει η εφαρμογή του συστήματος της χιλιομετροχρέωσης, από την ερχόμενη Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου. Με βάση τους όρους της σύμβασης παραχώρησης του συγκεκριμένου έργου που κυρώθηκε από τη Βουλή και προβλέπει την εφαρμογή του νέου συστήματος διοδίων με νέα τέλη και νέους σταθμούς μετωπικούς και πλευρικούς, η χρέωση του αυτοκινήτου Ι.Χ. είναι 0,031 ευρώ ανά χιλιόμετρο πλέον ΦΠΑ.
... Για να διασφαλιστεί το σύστημα της χιλιομετροχρέωσης, η Νέα Οδός ορίζει 3 ζώνες πληρωμής: Α/Κ Μεταμόρφωσης - Α/Κ Σχηματαρίου (Σύνολο 51 χλμ.), Α/Κ Σχηματαρίου - Α/Κ Μαρτίνου (Σύνολο 61,7 χλμ.), Α/Κ Μαρτίνου - Πέρας Ε.Π. (Σύνολο 59,8 χλμ.). Επίσης θα λειτουργούν μετωπικά διόδια (Αφιδνών, Θηβών, Τραγάνας) και πλευρικά διόδια (Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Οινοφύτων, Θήβας, Τραγάνας). Σε κάθε μετωπικό σταθμό θα χρεώνεται σε κάθε κατεύθυνση μόνο το μήκος της ζώνης του, ενώ στους πλευρικούς σταθμούς εξόδου μόνο το μήκος που διανύθηκε από την αρχή της ζώνης τους και στους πλευρικούς σταθμούς εισόδου θα χρεώνεται μόνο το μήκος που θα διανυθεί μέχρι το τέλος της ζώνης τους.
… Αρμόδιοι της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τα έργα στην εθνική οδό δήλωσαν στην Ελευθεροτυπία ότι το νέο τιμολόγιο είναι πιο ορθολογικό και ευνοεί την πλειονότητα των οδηγών που διανύουν μικρές διαδρομές, καθιερώνοντας τιμή 0,031 ευρώ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, το οποίο αυξάνεται κατά 19% με την επιβολή ΦΠΑ.
"

Η παραπάνω ρύθμιση, με τον επιλεκτικό τρόπο ενεργοποίησης μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, όχι μόνο δεν είναι ορθολογική όπως εξαγγέλλει η Νέα Οδός, αλλά είναι κατάφωρα άδικη για όλους τους κατοίκους της Β. Αττικής (Ωρωπός, Μαλακάσα, Καπανδρίτι, Πολυδένδρι, Αφίδνες, κ.α), και αυτό φαίνεται καθαρά από τους παρακάτω πίνακες (για τις χιλιομετρικές αποστάσεις χρησιμοποιήθηκε το έγκυρο site viamichelin.com):

Διαδρομή (από – προς) και αντίστοιχο κόστος με βάση τη χρέωση 0,037 € / χλμ.:
----------------------------------------------------------------------------------------
Α/Κ Μεταμόρφωσης – έξοδος προς Καπανδρίτι, Αφίδνες : 18 χλμ. Χ 0,037 € = 0,67 €
Α/Κ Μεταμόρφωσης – έξοδος προς Μαρκόπουλο Ωρωπού : 25 χλμ. Χ 0,037 € = 0,93 €
Α/Κ Μεταμόρφωσης – έξοδος προς Ωρωπό, Μαλακάσα : 28 χλμ. Χ 0,037 € = 1,04 €
----------------------------------------------------------------------------------------
Με άλλα λόγια, ένας μόνιμος κάτοικος π.χ. των Αφιδνών που ανεβοκατεβαίνει στην Αθήνα για την εργασία του, με τις νέες ρυθμίσεις θα πληρώνει κάθε μέρα 2 Χ 1,85 = 3,70 € (στα μετωπικά διόδια Αφιδνών) αντί του ορθολογικού υπολογισμού της χιλιομετροχρέωσης που είναι 2 Χ 0,67 = 1,34 €, ή αλλιώς 176% πάνω από το κανονικό. Αντίστοιχα, ένας μόνιμος κάτοικος του Ωρωπού θα πληρώνει 2 Χ 1,85 = 3,70 € αντί 2 Χ 1,04 = 2,08 €, ή αλλιώς 78% πάνω από το κανονικό.

Αν η παραπάνω ρύθμιση ονομάζεται ορθολογισμός και χιλιομετροχρέωση, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους !

Ως ενεργοί πολίτες με δικαιώματα (και όχι μόνο υποχρεώσεις), απαιτούμε άμεση λύση !


Γιάννης Θεοδωρίδης
Αν. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιά, μόνιμος κάτοικος Αφιδνών Αττικής
email: ytheod@unipi.gr, blog: http://yannistheodoridis.blogspot.com/

18 σχόλια:

mujahedin είπε...

Ένα ακόμα ξεπούλημα και μια ακόμα κλεψιά εις βάρος των πολιτών υπό την κρατική εποπτεία και ευλογία!
καλορίζικο λοιπόν το νέο "δίκαιο" σύστημα διοδίων
Εγώ ως κάτοικος της περιοχής, από την ημέρα που γεννήθηκα μάλιστα, είμαι πλέον έτοιμος να μετακομίσω.

Yannis Theodoridis είπε...

Το κείμενο στάλθηκε χτες και σήμερα σε βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής, εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς κλπ.

Επίσης κοινοποιήθηκε στη Νέα Οδό. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την απάντησή της.

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

κ. Theodoridi xerome para poli pou sas gnorizo esto kai internetika dioti aisthanomoun i "treli" tou xoriou pou hthela na kinitopoihtho enantion autis tis kataforis adikias. Me xara loipon siniditopoio oti iparxoun polites pou ksepernoun ton wxaderfismo kai akoma perisotero otan aytoi einai sigxoriani mou. Me xara loipon tha akouso tis protaseis sas gia to pos tha sispirosoume tous katoikous tis vorianatolikis attikis oste na exoume maziki-dinati-apotelesmatiki antidrasi.

V Mavrommati είπε...

Δηλώσεις του Γ. Κουμουτσάκου για τα διόδια στο Καπανδρίτι

Τα δημόσια οδικά έργα χρηματοδοτούνται και με τα διόδια, ανέφερε ο εκπρόσωπος της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, απαντώντας σε ερώτηση, σχετική με τα καινούργια διόδια για την είσοδο στην εθνική οδό στο ύψος του Καπανδριτίου.

Υπάρχει ένα δημόσιο έργο, είπε ο κ. Κουμουτσάκος, το οποίο έπρεπε να γίνει και έπρεπε να χρηματοδοτηθεί και με αυτόν τον τρόπο.Το κράτος υπάρχει και συνεχίζει να λειτουργεί, είπε.

Μπράβο, μπράβο ωραία τα λέτε, από απλή αριθμητική πώς πάτε κ. εκπρόσωπε;;;

mujahedin είπε...

Όταν κάποτε, πριν από πολλά χρόνια, τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά τα διόδια στις Αφίδνες, οι κάτοικοι είχαν λάβει διαβεβαιώσεις πως τα αιτήματα τους για κάρτα ελευθέρας θα λαμβάνονταν υπόψιν.
Τελικά δεν έγινε τίποτα για τους κατοίκους, όπως θα περίμενε κανείς άλλωστε.
Και πως να γινόταν φυσικά, όταν τα διόδια τοποθετήθηκαν στις Αφίδνες, ακριβώς για να εισπράττουν χρήματα από τους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής!
Αν ο σκοπός ήταν να εισπράττουν γενικά χρήματα από διόδια θα τα είχαν τοποθετήσει 5 χιλιόμετρα αργότερα.
Άρα, όπως και τότε, έτσι και τώρα, ο βασικός στόχος είναι η είσπραξη χρημάτων απο συγκεκριμένους ανθρώπους, και όπως τότε δεν άλλαξε τίποτα, έτσι και τώρα δεν πρόκειται να αλλάξει.

Ιδίως τώρα, που έχει βγεί το δημόσιο από τη μέση και υπάρχει η βολική δικαιολογία της αδυναμίας για κρατική παρέμβαση, το ζήτημα των διοδίων φοβάμαι πως είναι χαμένη υπόθεση.

Vasiliki είπε...

Ο εκπρόσωπος τύπου της Νέας οδού πολύ κυνικά δήλωσε ότι οι μόνιμοι κάτοικοι μπορούν να χρησιμοποιούν τον παράδρομο. Ας κάνει καμιά βόλτα στον παράδρομο να δει πως είναι να οδηγάς σε έναν κακοχαραγμένο, κακοφωτισμένο και εντελώς ασυντήρητο δρόμο, σε έναν δρόμο-καρμανιόλα, όπου τα ατυχήματα στη στροφή στο ύψος της Δροσοπηγής και πιο κάτω στη διασταύρωση του Ωρωπού είναι καθημερινά.

mujahedin είπε...

κι όμως αγαπητή μου Vasiliki, πριν από 3-4 μήνες, στο πνευματικό κέντρο του Αγίου Στεφάνου, ο υφυπουργός μας είχε διαβεβαιώσει ότι πρώτα θα βελτιωθούν οι παράδρομοι και μετά θα ξεκινήσει το νέο σύστημα διοδίων!

Και φυσικά, ο εκπρόσωπος τύπου της Νέας Οδού, είναι αδιάφορος για τη γνώμη μας! Είναι εκπρόσωπος μιας ιδιωτικής εταιρίας και το τελευταίο που τον ενδιαφέρει είναι τα προβλήματα μας!

**δείτε και την δική μου άποψη στο ζήτημα στο

http://mujahedin.blogspot.com/2009/09/blog-post_29.html

Vasiliki είπε...

Σήμερα το πρωί στις 6:45 είχαμε τροχαίο στον παράδρομο Καπανδρίτιου-Αγ. Στεφάνου στο ύψος της ανηφορικής διασταύρωσης προς το τέρμα των λεωφορείων.
Δυο ΙΧ πολτοποιήθηκαν, ποιος φταίει;;;
Το ατύχημα αυτό και όλα όσα θα επακολουθήσουν είναι η συνέπεια των άδικων και αβάσταχτων διοδίων και για μας τους κατοίκους της περιοχής που καταντήσαμε ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ αλλά και για όλους τους εργαζόμενους προς τη βιομηχανική ζώνη της Βοιωτίας.
Σε ποιο άλλο κράτος θα τολμούσαν να φράξουν την εθνική οδό χωρίς να παραδώσουν τους δυο παράδρομους δεξιά και αριστερά;

rainmake είπε...

Το ατύχημα το είδα και εγώ.
Απαιτείται κινητοποίηση του κόσμου. Στον παράδρομο κινδυνεύουμε καθημερινά και εγώ προσωπικά δεν είμαι διατεθειμένος να ανεχτώ και αυτό.

mujahedin είπε...

Προσωπικά έχω πέσει θύμα ατυχήματος στον συγκεκριμένο παράδρομο, έστω και αν την γλίτωσα μόνο με μια λάμα και μερικές βίδες στο χέρι μου.
Μπράβο σε όλους για μια ακόμα φορά!

Επίσης, το 1,40 για κάθε κατεύθυνση μάλλον μας τελείωσε και περάσαμε στο 1,85 !!!

Και πάλι Μπράβο!

ΥΓ. Τα συγχαρητήρια μου στους υποψηφίους του υπολοίπου Αττικής που εκλέχθηκαν στις εκλογές, προφανώς για τους αγώνες που έχουν δώσει για τον τόπο τους!

Έτσι δεν είναι κύριε Βασίλη Οικονόμου, που είστε γέννημα - θρέμμα Καπανδριτίου;

rainmake είπε...

Την Κυριακή 11 Οκτωβρίου και ώρα 11 (αν δεν κάνω λάθος), θα γίνει συγκέντρωση στην πλατεία στις Αφίδνες πριν τη γέφυρα του τρένου. Θα συζητηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και οι πιθανοί τρόποι διαμαρτυρίας. Η συγκέντρωση διοργανώνεται σίγουρα από τους συλλόγους "Οικιστών Ιπποκρατείου Πολιτείας" και "Αφιδνός 2000" (ίσως συμμετέχουν και άλλοι σύλλογοι).
Διαδώστε το για να υπάρξει μαζική κινητοποίηση.

Ανώνυμος είπε...

Σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα"

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4539900&ct=1

Ανώνυμος είπε...

Επίσης, δημοσίευμα στην Καθημερινή

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_07/10/2009_332355

Ανώνυμος είπε...

Επίσης, στην Ελευθεροτυπία με ιδιαίτερη αναφορά στην κινητοποίηση των κατοίκων Αφιδνών την Κυριακή 11 Οκτωβρίου.

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=89448

Ανώνυμος είπε...

Δείτε τη σελίδα "ΠΕΣ ΟΧΙ" για τα διόδια Πατρών http://www.pesoxi.gr/index.php

Vasiliki είπε...

Στείλτε επιστολή διαμαρτυρίας στη Νομαρχία

http://akriba-diodia.blogspot.com/2009/10/blog-post.html

curiosity killed the cat! είπε...

στους παράδρομους, θα έπρεπε
να επιτρέπονται φορτηγα μόνο τα οποία έχουν πάνω τους τιμολόγια που αποδεικνύουν οτι το δρομολόγιό τους ΠΡΕΠΕΙ να περάσει απο εκεί, ή έχουν έδρα στους όμορους δήμους!
έτσι και αλλιώς δεν υποχρεώνονται να έχουν πάντα τιμολογια αποστολής/φόρτωσης κτλ?

ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ ΕΙΝΑΙ!

ΓΙΑΤΙ η αστυνομία δεν δίνει τέλος σε αυτή την αηδία?

ΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ είπε...

γεια σας

οι κατοικοι του χωριου ειναι σε ετοιμοτητα

αν δεν επιλυθει το προβλημα των διοδιων .....

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΛΕΥΡΙΚΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ στον κομβο ΤΡΑΓΑΝΑΣ..... ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ στα μετωπικα διοδια της ΤΡΑΓΑΝΑΣ απο ολους τους κατοικους της περιοχης απο ΑΓΙΟ ΚΩΝ/ΝΟ , ΑΡΚΙΤΣΑΣ , ΛΙΒΑΝΑΤΩΝ , ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ, ΤΡΑΓΑΝΑΣ, ΜΑΛΕΣΙΝΑΣ , ΜΑΡΤΙΝΟΥ και εχουν ενημερωθει ολοι οι παραπανω δημοι για δυναμικες κινητοποιησεις ,απαιτουμε να ολοκληρωθουν οι παραπλευροι δρομοι (SR) και η εθνικη οδος και να μπορουμε να μετακινηθουμε μεσω παραπλευρων οδων οι οποιοι δεν θα περνουν μεσα απο τα χωρια σε ολη την ΕΛΛΑΔΑ προς ΑΘΗΝΑ και προς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, αν δεν γινει αυτο θα καταργησουμε εμεις στην πραξη τα διοδια.... πρωτη κινηση θα ειναι εφοσον εχουμε αρνητικη απαντηση απο τον υφυπυργο κο Γ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ,επ αοριστον καταληψη και περιφραξη αυτων επ αοριστον στα πλευρικα διοδια και 2ωρες καθημερινες καταληψεις των μετωπικων της Τραγανας ....

αυτα αποφασιστηκαν απο την συντονιστικη επιτροπη αγωνα που δημιουργηθηκε μετα την γενικη λαικη συνελευση στο ΚΑΠΗ ΤΡΑΓΑΝΑΣ και την συγκαλεσε ο προεδρος Τραγανας ΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ και παραβρεθηκαν σ αυτη οι βουλευτες Φθιωτιδασς ΠΑΣΟΚ κα ΤΟΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ , κος Ν. ΤΣΩΝΗΣ , ο κος ΜΠΑΣΔΕΚΗΣ γραμματεας νομαρχιακης ΚΚΕ, ο δημαρχος Δημου ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ κος Γ. ΣΚΑΜΠΕΡΔΟΠΟΥΛΟΣ , ο αντιδημαρχος κος Η.ΚΟΛΟΜΤΣΑΣ , οι δημοτικοι συμβουλοι ΑΘ. ΖΕΚΕΝΤΕΣ ,ΧΡ. ΜΟΡΩΝΗΣ, Ι. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ,Κ. ΣΚΟΡΔΑΣ και ολοι οι κατοικοι του χωριου.....

o προεδρος Τ.Σ. ΤΡΑΓΑΝΑΣ

ΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ



ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Τα παράπλευρα διόδια της Τραγάνας στη Λοκρίδα απέκλεισαν την Παρασκευή οι αγανακτισμένοι κάτοικοι της περιοχής ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες μέρες στην περιοχή, αφού αναγκάζονται να πληρώνουν διόδια προκειμένου να μεταβούν ακόμη και στα κτήματά τους. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά τις αυξήσεις των διοδίων Αθηνών-Λαμίας, όταν αρκετοί οδηγοί επέλεγαν να μην περάσουν από τα διόδια της Τραγάνας και ένα χιλιόμετρο πριν άφηναν την εθνική οδό και περνούσαν μέσα από το χωριό. Στη συνέχεια από έναν επαρχιακό δρόμο έβγαιναν ξανά στο εθνικό δίκτυο διανύοντας απόσταση πέντε χιλιομέτρων. Η εταιρία που είναι υπεύθυνη για τα διόδια, βλέποντας να γίνεται αυτή η παράκαμψη από τους οδηγούς, αποφάσισε να τοποθετήσει δυο παράπλευρα διόδια ώστε να εισπράττει 1,75 ευρώ. Όμως, εκείνο που δεν υπολόγισαν ήταν οι κάτοικοι του χωριού οι οποίοι για τις καθημερινές τους μετακινήσεις είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια!

Στη διαμαρτυρία των κατοίκων της Τραγάνας, για το πρόβλημα της εγκατάστασης και λειτουργίας σταθμών διοδίων στην είσοδο και έξοδο του κόμβου του χωριού τους, παρευρέθηκε η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Τόνια Αντωνίου. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης και μετά από επικοινωνία της κ. Αντωνίου με τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Γ. Μαγκριώτη προσδιορίστηκε συνάντηση στο Υπουργείο την ερχόμενη Τρίτη για την επίλυση του προβλήματος. Στην συνάντηση έχουν επίσης κληθεί να συμμετάσχουν ο Νομάρχης κ. Α. Χειμάρας, ο Δήμαρχος Αταλάντης κ. Σκαμπερδόπουλος και ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Τραγάνας κ. Α. Αλεξίου.